Shireen, Nadia, El buen
lobito, Bruño, col. “Cubilete” 2013 [32pp.]
(ISBN:
978-84-216-8965-3)
Breve descrición do formato e o
contido. Este libro amósanos como o
protagonista, o bo lobiño, é amigo de todos os animais e tamén da vella avoíña.
El é feliz pensando que é un lobo, ata que un día topa cun lobo dos malos que o
fai dubidar, pois segundo el os lobos de verdade teñen que facer cousas como
ouvearlle á lúa, tirar casas con sopridos ou comer xente. O bo lobiño non fai
ningunha destas cousas e comeza a dubidar de se realmente é un lobo, pero,
cando atopa que a avoíña está en perigo, demostra que el tamén é un lobo de
verdade.
A
voz narradora conta a historia dende a terceira persoa neste álbum literario, a
través da cal se recolle a transformación do autoconcepto do lobo, dende o
convencemento, pasando pola dúbida, ata chegar á reafirmación e demostrar que
cadaquén elixe a súa forma de ser. Con isto rompe co clásico estereotipo de
lobo malo que se deu tradicionalmente nos contos clásicos. O texto
preséntasenos en frases curtas e cunha letra mediana, que xoga coa súa posición
e a combinación de maiúsculas e minúsculas para resaltar as palabras chave. O
seu vocabulario é sinxelo e caracterízase pola forza das ideas que transmite e
que a converten nunha obra axeitada para nenos e nenas de tres anos en diante.
A
cuberta amosa o protagonista no centro da páxina camiñando despreocupadamente,
mentres que ás súas costas, no recanto superior, intúese a presenza do
antagonista (o fociño e as garras do lobo malo). O título semella estar escrito
con la, o que enfatiza o feito de que o animal protagonista é un lobo bo, xa
que se trata dun material co que xogan os gatos ou cans domésticos e se
caracteriza pola súa textura cálida e suave. Os debuxos interiores son sinxelos
e de trazo redondeado, e acompañan o texto representando accións, de xeito que
o complementan e mesmo o substitúen nalgunha ocasión, o que facilita e dinamiza
a lectura A maioría das páxinas presentan un fondo branco, aínda que algunhas
amosan paisaxes que axudan a situar as actuacións.
Potencialidades educativas. Esta obra serve para amosar que
cadaquén elixe a súa forma de ser, aínda que non se adapte aos moldes
preestablecidos ou ao que outros agardan. Non todos somos iguais e cadaquén ten
que confiar en quen é e en quen pode chegar a ser.
Recursos de interese.
Obra
dixitalizada:
As pegadas (Jorge Fernández, Nuria Fernández, Tamara
Duarte, Alba Corredoira, Carolina Ramiro, María C. Conde)
No hay comentarios:
Publicar un comentario