domingo, 8 de abril de 2018

A princesa Sabela


Funke, Cornelia, A princesa Sabela, ilust. Kerstin Meyer, trad. María Xesús Bello Rivas, Vigo: Ed. Xerais, 2011 [32pp.] (ISBN: 978-84-9914-212-8).

Breve descrición do formato e o contido. Esta obra amósanos como a protagonista, a princesa Sabela, decide deixar de ser princesa, xa que o atopa moi aburrido. Unha princesa non pode facer nada soa, sempre ten algún criado que a axude; non pode mancarse, nin emporcallarse, ten que sorrir sempre… ademais, levar coroa dá dor de abeza, así que Sabela decide guindala ao estanque. Isto anoxa moitísimo ao rei, de xeito que ordena que a súa filla traballe nas cociñas e nos cortellos ata que vaia recuperala. As tarefas do palacio, lonxe de facer mudar a opinión de Sabela, fana moi feliz.

A voz narradora conta a historia dende a terceira persoa neste libro ilustrado, a cal nos relata tanto os estados de ánimo que acompañan as situacións que vive Sabela coma a transformación que sofre o pensamento do rei. Este comeza cunha reación de anoxo e rexeitamento, que se transforma en resignación e tristura para, finalmente, chegar á tolerancia e comprensión. A protagonista rompe co clásico estereotipo de princesa delicada e fráxil, en favor da princesa traballadora e aventureira, que prefire subir ás árbores, pelar patacas ou dar de comer aos porcos antes que quedar sentada entre almofadas. O texto preséntasenos en parágrafos longos e apenas hai variacións no tamaño da letra, as cales se empregan para recrear berros. O vocabulario é sinxelo, maioritariamente relacionado coa vida do palacio: mobiliario, persoal, estancias...

A cuberta amosa a protagonista orgullosa, vestida con roupa de traballo e marchando do palacio, mentres o seu pai a olla anoxado e as demais personaxes, con reprobación ou incredulidade. As gardas amosan un fondo amarelo con raias verticais laranxas cunha coroa tirada no chan no centro da páxina, anticipando o rexeitamento da protagonista. As ilustacións interiores transcorren paralelas ao texto, sen interactuar con el. Presentan cores rechamantes e recrean escenas recargadas na maioría dos casos, acorde ás descricións do texto, que trasmiten a idea do bulicio e o ir e vir de xente dentro do palacio.

Potencialidades educativas. Esta obra serve para traballar os diferentes gustos e preferencias, así como os distintos estados de ánimo e, especialmente, para tratar a aceptación dos demais. A idea principal que trasmite o texto é que cadaquén é único e ten gustos e intereses propios, os cales hai que aceptar e non impoñer un xeito de pensar, ser ou actuar polo feito de ser princesa, príncipe, barqueira ou cociñeiro.

Recursos de interese.
Conto levado á aula:

Vídeo presentación do conto (castelán):

Autoría. As pegadas (Jorge Fernández, Nuria Fernández, Tamara Duarte, Alba Corredoira, Carolina Ramiro e María C. Conde).

No hay comentarios:

Publicar un comentario