domingo, 25 de marzo de 2018

¡Qué fastidio ser princesa!






Gil, Carmen, ¡Qué fastidio ser princesa!, ilust. Daniel Montero Galán, España: Cuento de Luz, 2012, [28 pp.] (ISBN: 9788415241140).


Breve descrición do formato e o contido. Este álbum ilustrado amósanos a historia dunha princesa chamada Nona que non quere seguir coa súa vida acomodada na corte porque considéraa moi aburrida e con demasiadas esixencias. Farta de tanto inconveniente, decide cambiar o seu destino. Ao principio Nona non está convencida sobre se é boa idea ou non cambiar o seu estilo de vida, pero dáse de conta de que non quere vivir desa maneira e vai na procura de aventuras fora do seu pazo, enfrontándose a multitude de situacións e pasando por diversos oficios: bucaneira, cabaleira e xograresa. A historia culmina cando o seu pai acepta o novo camiño que Nona quere seguir, e a apoia no seu novo oficio fora do estilo da corte. Trátase ducha lectura subversiva, debido a que rompe co estereotipo das princesas sen personalidade e submisas, facendo que a princesa non teña que ser rescatada por ninguén e tendo eleccións propias da súa vida, aceptando os desafíos e encarándoos.

A voz encargada de traer esta historia de estrutura clásica –introdución, nó e desenlace- é a dun narrador omnisciente. Todo o que lle pasa a Nona está dito por este narrador o cal nos amosa unha protagonista que segue os seus ideais e de aí que loite contra a súa posición de nobreza para chegar a acadar os seus soños, O texto transcríbese en versos proporcionándolle ao conto musicalidade e dinamismo. As rimas soan en consoante, conformadas en estrofas de catro versos, contando con algunha figura literaria –como son as metáforas ou comparacións-. O texto transcríbese con uniformidade, a cor e o tamaño das letras son homoxéneas –agás o título do libro que aparece na historia representado con letras máis grandes-. O vocabulario empregado é bastante axeitado a idade a que vai dirixida o conto (5+), engadindo palabras de novos significados. É un texto claro e conciso que, xunto coas ilustración, mergúllate na historia da protagonista e nas súas aventuras.

A cuberta amosa á protagonista nun primeiro plano escapando ou fuxindo do seu pazo, o que xa nos transmite nun primeiro momento unha mensaxe clara da temática do libro -sendo algo que vai encamiñado directamente co argumento do conto-. As gardas do libro tamén teñen moita carga significativa, dado que -xunto coa cuberta- segue proporcionando información sobre a historia do conto e de que este non vai sobre a típica historia de princesas, tendo plasmadas caveiras, escudos de cabaleiro e laúdes. As ilustracións que conforman a historia son moi curiosas, tendo un aspecto moi pintoresco e divertido dados os seus trazos grotescos -personaxes figurativos- e o seu variado colorido, adaptándose de forma pertinente o texto en cuestión e dándolle o dinamismo axeitado a cada escena. As cores empregadas tenden a ser tonalidades claras nas partes do conto no que a princesa atópase no pazo, pero pódese observar como estes tons vanse converter en cores máis escuras e frías cando a princesa está desafiando as súas aventuras.

Potencialidades educativas. Este conto pode enfocarse para traballar diversas temáticas, pero a máis importante é que a pesar da túa situación familiar ou social, podes chegar a ser o que queiras poñendo todo o teu empeño e formar o teu propio camiño na vida, coma no caso desta princesa.
Outro detalle moi importante do conto e ver como o estereotipo de princesa rómpese, cambiando as tornas dos antigos contos sobre princesas na corte que esperan a que un príncipe salve a súa situación. Un bo inicio na procura da igualdade de xénero.


Recursos de interese.

Obra dixitalizada:

Posible actividade para levar ao aula:

As pegadas (Jorge Fernández, Nuria Fernández, Tamara Duarte, Alba Corredoira, Carolina Ramiro, María C. Conde)

No hay comentarios:

Publicar un comentario